Joachim Joachim "Jokke" Nielsen
Diskusjonsforum for jokke.nu og valentourettes.com

HjelpHjelp   SøkSøk   MedlemslisteMedlemsliste   GrupperGrupper   Bli MedlemBli Medlem 
 ProfilProfil   Sjekk private meldingerSjekk private meldinger   Logg InnLogg Inn 

Hvilken musikk digget Jokke?

Start Nytt Tema   Svar på Tema    Joachim "Jokke" Nielsen Forum Hovedsiden -> Bandmedlemmer
Vis Forrige Tema :: Vis Neste Tema  
Av Innlegg
trondob

Ble Medlem: 17 Des 2004

InnleggSkrevet: Tir 05 Jan 2010, 12:43    Tittel: Hvilken musikk digget Jokke? Svar med Sitat

Jeg har hørt og lest at Jokke hadde meget bestemte meninger om hva som var god musikk, og at han var svært kresen i forhold hva han lyttet på.

I radiointervjuet med Finn Bjelke da "Billig Lykke" kom ut sier Bjelke at "For meg høres "Halv" høres ut som det fineste fra "Teenage Kicks" og "Another Girl Another Planet" ", og det sier Jokke han "tar som et knall-kompliment". Det er vel da naturligvis gruppene "The Undertones" og "The Only Ones" det er snakk om. Og på spørsmål om han fremdeles hører mye skiver svarer Jokke at "han hører på det samme", og at "det stopper rundt 1981", og at han ikke har hørt "hele skiver" utgitt etter dette året.

Til Petter P.:
jeg antar dere snakket veldig mye om musikk og musikksmak og hvilke grupper som er bra og dårlig alle årene med Valentinerne og Tourettes

Det hadde vært kjempeartig å høre hvilke grupper Jokke virkelig digget ((jeg antar at "The Undertones" og "The Only Ones" hører med blant disse?), og hvilke kjente artister han ikke hadde sansen for. Supert om du kunne ta med en del konkrete eksempler på låter han likte og mislikte.

Også interessant å høre om sterke meninger om musikk fra andre bandmedlemmer også, ikke minst deg selv. Delte du og Jokke langt på vei musikksmak? Var det bestemte "musikksmaktemaer" dere var virkelig uenige om, og hadde spesielt intense diskusjoner rundt?
Til Toppen
Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding Send e-post
Petter P

Ble Medlem: 28 Mai 2004

InnleggSkrevet: Tir 05 Jan 2010, 17:48    Tittel: Svar med Sitat

Ojoj, det va'ke småtterier..

Vel, Joachim hadde "40 skiver og et herpa anlegg" og blandt platan kunne du finne Kinks, Paul McCartney, Slade,
Mott the Hoople, Sweet, Bruce Springsteen, The Clash, Stray Cats, Meat Loaf, David Bowie og slikt fra før '81 som han si.

Æ e i motsetning til Joachim altetende og han hadde problema med å svelge stilarta som techno, metal og krautrock,
men bl.a. reggae og country & western syns han va ok.

I Valentinerne hadde vi så mye vi kunne enes om va god musikk at det aldri va noe konflikt.
Vi gikk for et felles minste multiplum som romma nok til at vi alle var glade og fornøyde.

Æ huska han hadde fått en demo med et nytt norsk band av noen på byen og vi hørte på den sammen hjemme hos ham, tror det va i '92.
Vi ble bare sittende å le, for her va det endelig noen som hadde noe orginalt og ikke minst morsomt å by på.

Bandet het Gartnerlosjen.
trondob

Ble Medlem: 17 Des 2004

InnleggSkrevet: Ons 06 Jan 2010, 0:01    Tittel: Svar med Sitat

Artig og interessant å høre! Helt topp du tar deg tid til å svare på spørsmål fra fansen - det verdsettes!

Et par oppfølgningsspørsmål:

Apropos Kinks:
Spurte du noengang Jokke om hva han mente med å legge introen til "Midt i en drøm" (riktignok bare de første 8 sekundene av den ..) SÅ tett opptil den svært kjente og karakteristiske "Sunny Afternoon"-introen? Han må vel ha fått kommentarer rundt den likheten noen ganger?

Om coverlåter:
De tre cover-låtene som jeg kjenner til Jokke spilte - "Baby It's You", "Runaway" og "Great Balls of Fire" forteller vel også om hvilken (gode) musikksmak han hadde.. Spilte han disse som en engangsforeteelse, som ble fanget opp på bånd (i Horten?) og som havnet på bootlegs (og siden på YouTube), eller har en eller flere av disse utgjort faste konsertinnslag i perioder?

Spilte dere flere coverlåter enn disse tre, f.eks. under øvinger, jamming, soundcheck etc, som dere moret dere med og kanskje til og med vurderte å ta med i konsertrepertoaret?
Til Toppen
Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding Send e-post
Petter P

InnleggSkrevet: Ons 06 Jan 2010, 0:47    Tittel: Svar med Sitat

Takk for ros.

Æ prøva å stille opp for fansen i den grad æ kan.

Tyveriet fra Kinks va så opplagt at det ikke va noe å spørre om.

Coverlåtan vi spilte va stort sett de samme fra da æ ble med til vi la ned bandet.

Vi prøvde å få inn både "Baby, It's You" og "Bottle, Take Effect" (en Jim Reeves-låt æ kom med) på settet,
men de funka ikke så bra i konsertsammenheng så de ble vraka etterhvert.

"Great Balls Of Fire" og "Teenage Kicks" va ganske faste innslag på våre konserta.

Vi va sikkert innom flere sanga både i øvingslokalet og på lydprøva,
men uten å kunne si det helt sikkert kan æ ikke huske at vi tok noen andre med på settet.
JEPS

InnleggSkrevet: Tor 11 Feb 2010, 23:32    Tittel: Svar med Sitat

ahh, flott tråd, har lurt på det samme selv, fortiden kjøper jeg stortsett bare gammel musikk,
det siste jeg bestilte var bla: Jesus & Mary Chain, John Mellencamp, Lou Reed, Backstreet Girls+++ håper det kommer i posten til helgen!

uansett, tilbake til saken, på to fulle menn singelen covret J&V også folsom prison blues! (fra nok en av mine favoritter, Johnny Cash)

dessuten var vell Jokke fan av Eddie Cochran (KONG EDDIE) stemmer ikke det?

nå skal jeg sjekke videre ut de gruppene som er nevnt ovenfor, å som jeg ikke har alt for mye kjennskap til!
Vis Innlegg fra:   
Start Nytt Tema   Svar på Tema    Joachim "Jokke" Nielsen Forum Hovedsiden -> Bandmedlemmer Alle klokkeslett er CET (Europa)
Side 1 av 1

Gå Til:  
Du kan ikke starte nye temaer i dette forumet
Du kan ikke svare på temaer i dette forumet
Du kan ikke endre dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke slette dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke delta i avstemninger i dette forumet