Joachim Joachim "Jokke" Nielsen
Diskusjonsforum for jokke.nu og valentourettes.com

HjelpHjelp   SøkSøk   MedlemslisteMedlemsliste   GrupperGrupper   Bli MedlemBli Medlem 
 ProfilProfil   Sjekk private meldingerSjekk private meldinger   Logg InnLogg Inn 

Rockefeller 12. desember 2009
Gå til side Forrige  1, 2, 3  Neste

Start Nytt Tema   Svar på Tema    Joachim "Jokke" Nielsen Forum Hovedsiden -> Konserter
Vis Forrige Tema :: Vis Neste Tema  
Av Innlegg
tofullemenn

Ble Medlem: 26 Okt 2007

InnleggSkrevet: Tir 15 Des 2009, 0:55    Tittel: Utrolig bra! Svar med Sitat

Takker for en fantastisk forestilling! Bandet slutter jo aldri å overraske.... Utrolig bra stemning i salen. Blir det samme opplegget 9. januar?? Stiller uansett!!!

Benytter anledningen til å ønske bandet og ikke minst det trofaste publikumet en god jul og et godt nyttår. Håper det blir like bra stemning 9. januar, selv om disse "julekonsertene" har utviklet seg til å bli noe for seg selv. Uansett artig å dra litt rundt i det ganske land og se bandet på mindre plasser! Mye hyggelig rockefolk der ute!!
Til Toppen
Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding
NyFrelst

Ble Medlem: 15 Des 2009

InnleggSkrevet: Tir 15 Des 2009, 1:10    Tittel: Svar med Sitat

F**N for et show! Min første Valentourettesopplevelse!! Så at det ble filmet, kommer det en dvd eller?
Til Toppen
kimo

Ble Medlem: 28 Mai 2004

InnleggSkrevet: Tir 15 Des 2009, 11:12    Tittel: Svar med Sitat

HAr vel vært på samtlige rockefeller giggene til v tourettes, etter fjoråret noe korte opptreden ble jeg skuffa... årets forestilling var fantastisk dere spilte vel nesten 2 timer og det var full gass fra start til mål. Der bør liste ligge Wink

Må si det var kult og se igjen rugen og pogo på gitar, may i på trommer og H T på bass.

Takk for i år take care alle mann så sees vi vel neste år også )
Til Toppen
FinnFemFeil

Ble Medlem: 03 Nov 2009

InnleggSkrevet: Tir 15 Des 2009, 12:24    Tittel: Svar med Sitat

Tusen takk for en uforglemmelig aften !! Var konge!
Til Toppen
Estranged

InnleggSkrevet: Tir 15 Des 2009, 15:14    Tittel: Svar med Sitat

kimo skrev:
årets forestilling var fantastisk dere spilte vel nesten 2 timer og det var full gass fra start til mål.

Såvidt jeg kan se av lørdagens filmopptak var gutta på scenen i over 2 timer - og som du sier, det var full gass hele veien!
trondob

Ble Medlem: 17 Des 2004

InnleggSkrevet: Ons 16 Des 2009, 9:20    Tittel: Svar med Sitat

Estranged skrev:
kimo skrev:
årets forestilling var fantastisk dere spilte vel nesten 2 timer og det var full gass fra start til mål.

Såvidt jeg kan se av lørdagens filmopptak var gutta på scenen i over 2 timer - og som du sier, det var full gass hele veien!

Filmopptak?!
Betyr det at konserten ble filmet profesjonelt - både når det gjelder lyd og bilde - og at det er planlagt en DVD-utgivelse som vil bli tilgjengelig for fansen?... Det hadde vært ekstremt bra, for å si det mildt, tror definitivt det er marked for en slik utgivelse.
Til Toppen
Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding Send e-post
Estranged

InnleggSkrevet: Ons 16 Des 2009, 11:14    Tittel: Svar med Sitat

Ikke særlig profesjonelt, kun ett kamera av typen "allemannseie" og lyd hentet fra mikseren. Men det er likevel bedre enn å filme med mobil eller kompaktkamera. Smile

Blir nok neppe en utgivelse på linje med den fra 2004, det er i så fall noe gutta i bandet må ta initiativ til. Men med kun ett kamera (som i tillegg ikke er proft) blir det nok bare med tanken.
trondob

InnleggSkrevet: Ons 16 Des 2009, 12:21    Tittel: Svar med Sitat

Estranged skrev:
Ikke særlig profesjonelt, kun ett kamera av typen "allemannseie" og lyd hentet fra mikseren. Men det er likevel bedre enn å filme med mobil eller kompaktkamera. Smile

Blir nok neppe en utgivelse på linje med den fra 2004, det er i så fall noe gutta i bandet må ta initiativ til. Men med kun ett kamera (som i tillegg ikke er proft) blir det nok bare med tanken.

Lyd hentet fra mikseren høres jo veldig bra ut, og uendelig mye bedre enn å ta lyden inn i den vesle mikrofonen som sitter i videokameraer ...

"Allemannseie"-kameraer i dag kan jo være meget bra billedmessig. Dette høres ut som en film som jeg ville være svært interessert i å se og ikke minst høre.

Har du fått sett og hørt grundig gjennom opptaket ennå, og fått et inntrykk av hvor vellykket det ble - spesielt lydmiksen?

Kan du fortelle litt om "utgivelsen fra 2004" - den kjenner jeg ikke til. Er dette en utgivelse som er mulig å få kjøpt nå?
Til Toppen
Estranged

InnleggSkrevet: Ons 16 Des 2009, 14:54    Tittel: Svar med Sitat

Har oppdaget en liten tabbe gjort av kameraet mitt (noen skal man jo skylde på...). Jeg brukte tre bånd for å filme konserten, men etter å ha byttet fra bånd 1 til 2 har kamera gått tilbake til 4:3 selv om jeg stilte det inn på 16:9 før opptaket på bånd 1 startet.

Dermed sitter jeg her med første del av konserten i 16:9, og siste timen i 4:3. Dette vil kanskje se litt rart ut på dvd? Eller finnes det måter å konvertere faenskapet på?

Tips, anyone?
Estranged

InnleggSkrevet: Ons 16 Des 2009, 15:04    Tittel: Svar med Sitat

trondob skrev:
Kan du fortelle litt om "utgivelsen fra 2004" - den kjenner jeg ikke til. Er dette en utgivelse som er mulig å få kjøpt nå?

Du kan lese mer om den dvd'en her:

http://www.jokke.nu/article.php?x=5009

Men om den fremdeles er å få tak i, vet jeg ikke.
heden

Ble Medlem: 21 Okt 2009

InnleggSkrevet: Ons 16 Des 2009, 17:36    Tittel: Svar med Sitat

Estranged skrev:
Har oppdaget en liten tabbe gjort av kameraet mitt (noen skal man jo skylde på...). Jeg brukte tre bånd for å filme konserten, men etter å ha byttet fra bånd 1 til 2 har kamera gått tilbake til 4:3 selv om jeg stilte det inn på 16:9 før opptaket på bånd 1 startet.

Dermed sitter jeg her med første del av konserten i 16:9, og siste timen i 4:3. Dette vil kanskje se litt rart ut på dvd? Eller finnes det måter å konvertere faenskapet på?

Tips, anyone?

http://club.myce.com/f62/convert-4-3-letterbox-16-9-a-153309/ her er noen råd og tips, anbefalte programmer etc. Du får ta det derifra sjæl. Er forresten sjukt innterresert i opptak fra konserten Smile!
Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding MSN Messenger
trondob

InnleggSkrevet: Ons 16 Des 2009, 19:18    Tittel: Svar med Sitat

Petter P skrev:
valentourettes:

intro
tida er inne
(klipp ----)
sola skinner

ekstra: kleggen og knugern + halv

For en liste! Vanvittig bra.

Jokke komponerte jo så mange fantastiske sanger, og det er så mye å ta av, og umulig å få med alle - men av det to sanger jeg lurer spesielt på, to av mine absolutte favoritter, det er "Sørgelig" og "Kjempeshow person" ...

Petter P - har dere vurdert å ta inn disse to (en eller begge) på repertoaret?

Og så¨er den en tredje "all time" favoritt - "Jeg er redd" - som dere jo har hatt med før - den kommer tilbake antar jeg?
Til Toppen
Petter P

InnleggSkrevet: Tor 17 Des 2009, 11:05    Tittel: Svar med Sitat

Takk for innspill.

Vi vurdere fortløpende settlista og justeringa kan bli gjort rett før vi går på scena.

"Jeg Er Redd" har vi snakka om å ta inn, men da må noen andre ut så det e en vanskelig kabal å få til å gå opp.
Estranged

InnleggSkrevet: Fre 18 Des 2009, 0:38    Tittel: Svar med Sitat

Personlig savner jeg gode gamle "Trall". Rolling Eyes

Den var jo en gjenganger tidligere, men har forsvunnet i havet av andre godlåter.
FinnFemFeil

Ble Medlem: 03 Nov 2009

InnleggSkrevet: Fre 18 Des 2009, 1:54    Tittel: Svar med Sitat

St. Olavs Plass 1 hadde vært knall !

Det beste hadde i grunn vært å spille igjennom alle sammen... Razz
Til Toppen
Vis Innlegg fra:   
Start Nytt Tema   Svar på Tema    Joachim "Jokke" Nielsen Forum Hovedsiden -> Konserter Alle klokkeslett er CET (Europa)
Gå til side Forrige  1, 2, 3  Neste
Side 2 av 3

Gå Til:  
Du kan ikke starte nye temaer i dette forumet
Du kan ikke svare på temaer i dette forumet
Du kan ikke endre dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke slette dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke delta i avstemninger i dette forumet