Joachim Joachim "Jokke" Nielsen
Diskusjonsforum for jokke.nu og valentourettes.com

HjelpHjelp   SøkSøk   MedlemslisteMedlemsliste   GrupperGrupper   Bli MedlemBli Medlem 
 ProfilProfil   Sjekk private meldingerSjekk private meldinger   Logg InnLogg Inn 

Petter Pogo og "Ny gate".
Gå til side 1, 2, 3  Neste

Start Nytt Tema   Svar på Tema    Joachim "Jokke" Nielsen Forum Hovedsiden -> Bandmedlemmer
Vis Forrige Tema :: Vis Neste Tema  
Av Innlegg
Koteletter
Gjest

InnleggSkrevet: Tor 17 Nov 2005, 14:28    Tittel: Petter Pogo og "Ny gate". Svar med Sitat

Kom over en billig, brukt LP her om dagen.

Plata er fra 86 og er god gammel poprock.
Hvilke andre band finner vi deg Petter?
Til Toppen
Pogo
Gjest

InnleggSkrevet: Tor 17 Nov 2005, 20:57    Tittel: Svar med Sitat

Takk som spør...

Før Ny Gate va æ med på gitar i et band fra Bodø som het Hjertesvikt a/s som ga ut en single der æ e med. Den hete "Diagnose: Hjertesvikt".
(Æ hadde fått sparken fra bandet, men ble med i studio i Svolvær og deltar på "Mæ Og Dæ" med håndklapp...)

Sammen med min gode venn Kmysle står æ ansvarlig for utgivelsen "One Minute Digital Disco" på samleplata "Tiddelibom" som dekke store dela av scena i Bodø på 80-tallet. Æ betjene da rytmeboks og ARP-synthesizer.

Etter at æ flytta til Oslo va æ med på mini-LP'en til And The Balcony Fell som sikkert finnes på en eller anna bruktsjappe.
Æ e med på et spor på synthesizer. (Thanks to Pogos left hand fingers...)

Videre figurere æ på gitar, bass og keyboards på de to første albuman til Schweinhund, samt singelen "Jimmy McLynne" eller nokka sånn.

Æ spilte også gitar i The T-Zers som e med på Blitz Hits.

The Sunshine Kids med May Irene Aasen, Guttorm Nordø og Venke Simensen ga ut albumet "Tubed" og der spælla æ bass og gitar, muligens nokka synth også...

Ethno-techno duoen PogoMax ga ut et par singla, Actionbird og en til.
De finnes på både vinyl og CD i velassorterte bruktsjappa.

"Det Eneste Jeg Vil Er Å Ha Det Fett" av og med Dr.Erik e langt på veg min produksjon, uten at æ vil ta noe ære fra den gode doktor.

Det siste æ e med på av utgivelsa e Saint Thomas album "Children Of The New Brigade" der æ bidrar med bass, elektrisk og akustisk gitar, hammondorgel, indisk pumpeorgel, el-piano, flygel, mandolin, kor og munnharpe(!).

Det e dette æ kommer på i farta, men det e sikkert noe æ har glemt...

Håpa det va et tilfredsstillende svar.

P.
Til Toppen
ANTIROCK

Ble Medlem: 31 Jan 2005

InnleggSkrevet: Fre 18 Nov 2005, 1:38    Tittel: Svar med Sitat

Hjertesvikt A/S sin hjemmeside

http://www.hjertesvikt.com/
Til Toppen
Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding Besøk Medlemmets Nettside MSN Messenger
Knut_Norw

Ble Medlem: 14 Des 2004

InnleggSkrevet: Man 21 Nov 2005, 8:42    Tittel: Svar med Sitat

Pogo skrev:
Før Ny Gate va æ med på gitar i et band fra Bodø som het Hjertesvikt a/s som ga ut en single der æ e med. Den hete "Diagnose: Hjertesvikt".
(Æ hadde fått sparken fra bandet, men ble med i studio i Svolvær og deltar på "Mæ Og Dæ" med håndklapp...)

Sammen med min gode venn Kmysle står æ ansvarlig for utgivelsen "One Minute Digital Disco" på samleplata "Tiddelibom" som dekke store dela av scena i Bodø på 80-tallet. Æ betjene da rytmeboks og ARP-synthesizer.

Hepp! Ny Gate er vel også med på Tiddelibom (eller var det på Sinus Live LPen / Bodø Raaraakk klubb - Can a Butterfly Smash a wheel?), Pogo?
Kan vel også nevnes at samleren "Null Problem - Nordnorsk punkrock 1980-1986 inneholder en del godbiter fra en æra av Bodø band med blod som blandevann i himkoken... Rarest av alle de navnene vi kan nevne i fleng er vel Lars (skitlars) Nicolaisen og Mr. Rocky Machine. Jeg lover å sjekke LPsamlinga mi etter rariteter når jeg kommer hjem!
Til Toppen
Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding Besøk Medlemmets Nettside
Pogo
Gjest

InnleggSkrevet: Man 21 Nov 2005, 11:04    Tittel: Svar med Sitat

Joda, Knut, på "Tiddelibom" finn du en av låtan fra Ny Gate-plata.
Til Toppen
Knut_Norw

InnleggSkrevet: Man 21 Nov 2005, 22:18    Tittel: Svar med Sitat

*long post warning*
Tittet litt i platene nå som jeg har kommet meg hjem....
Slik så Petter ut i 1986 som vokalist i "ny gate"

Teknisk sammenbrudd - one minute digital disco er tilgjengelig på "Can a butterfly smash a wheel?" gitt ut av bodø raaraakk klubb i 1986 (BRRK 02 LP86). Den er ironisk nok 1 minutt og 33 sekunder lang... (kommentar, Pogo?)

Plata "Sinus 1. og 2. september 1989" hadde som jeg husket en litt morsom detalje... Ikke no Pogo her, men hvem tror dere har tegnet coveret?

Hjertesvikt AS er med på plata "Null Problem - Nordnorsk pønkrock 1980-83" med to låter: "Edru livsstil" og "Ungdom og opprør", altså ikke noe Pogo håndklapp før en eventuell samleplate...

Jeg kunne ikke finne navnet ditt noenplass i "SHITHAPPENS", Skitlars (Lars Nicolaysen) sin samleplate over rare prosjekter... Er du en av de få som ikke har spillt i band med han? Det er på en måte tre navn som går igjenn i Bodøs rockehistorie. Skitlars, Rocky og produsent Are Simonsen...
Til Toppen
Pogo
Gjest

InnleggSkrevet: Tir 22 Nov 2005, 2:59    Tittel: Svar med Sitat

Imponerende!

En liten koreksjon, det hete TERMISK Sammenbrudd.

One Minute is some times not 60 seconds...

Æ spælla en gang med Skjit-Lars, da med Remi Larsen på bass,
æ tror vi het "Gilbert og Sulivan".
Nokka opptak finnes ikke, men vår ene konsert ble foreviga av fotograf Morten Andersen.

Forøvrig tror æ singelen "Diagnose..." e å få tak i på en samle-CD med liveopptak og kassettutgivelsan til Hjertesvikt A/S. Æ fikk den i posten.

Dnjepr.
Til Toppen
Knut_Norw

InnleggSkrevet: Tir 22 Nov 2005, 8:39    Tittel: Svar med Sitat

Hehe! Visste det kom til å lønne seg å samle på gammelt skrot en dag!

Var ikke så lett å lese navnet skikkelig på baksida av den LPen. Strek og tekst går nesten litt i hverandre... Det skal være ordnet neste gang jeg snakker om det!

Over jul en gang regner jeg med å kunne starte å rippe de gamle LPene over til CD (hvis jeg får tid), og da skal jeg reprodusere coverene. Greit å få med seg rettingene da.

Ser på sida til Hjertesvikt AS at det muligens kommer ut en samler i 2006, og vi venter i spenning.
Til Toppen
Erik T.

Ble Medlem: 08 Jan 2006

InnleggSkrevet: Søn 08 Jan 2006, 8:01    Tittel: Svar med Sitat

Hjertesvik A/S sangen: MÆ & DÆ er også med på samlecd`n som følger med fanzina: "no cage is big enough #2"
Bjarte

Ble Medlem: 03 Apr 2006

InnleggSkrevet: Tir 04 Apr 2006, 1:43    Tittel: Svar med Sitat

Det er korrekt og den kan bestilles fra christinmalen[at]yahoo.no eller meg. Samme med Null Problem
(Sorry for reklamen folkens, mod's må bare fjerne den hvis den er uakseptabel men kan være greit for folk å vite hvor de kan få tak i disse tingene synes JEG da...)

Det jobbes visstnok med samleplate med Hjertesvikt A/S. Kan bli morro!
Til Toppen
Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding
Petter P

Ble Medlem: 28 Mai 2004

InnleggSkrevet: Tir 04 Apr 2006, 7:29    Tittel: Svar med Sitat

Bodø Hardcore Klubb har et forum med en egen tråd for Hjertesvikt A/S.
Mye intern humor, men dog svært underholdende og informativt.

Sjekk : http://www.hardcoreklubb.com/viewtopic.php?t=152
Bjarte

Ble Medlem: 03 Apr 2006

InnleggSkrevet: Tor 06 Apr 2006, 13:50    Tittel: Svar med Sitat

Ja, det er et morro forum. Alt fra gamle rockelegender, politisk korrekte hardcore-kids, booking-folk etc etc. Anbefales!
Til Toppen
Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding
Erik T.

Ble Medlem: 08 Jan 2006

InnleggSkrevet: Fre 07 Apr 2006, 22:08    Tittel: Svar med Sitat

hjertesvikt a/s er faen meg så jævla bra. unnskyld banningen..
Kjelli

Ble Medlem: 10 Aug 2006

InnleggSkrevet: Tor 10 Aug 2006, 13:39    Tittel: Svar med Sitat

Ny Gate slapp en kz før 12" eller mini-lpen samt de dukker opp på Bonderock kz en sammen med bla Liledugg, Angor Wat og andre (låta er hender)

til glede for nye seere (også på bodøforumet)

Henta fra div gamle Nye Takter
Til Toppen
Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding MSN Messenger
Petter P

Ble Medlem: 28 Mai 2004

InnleggSkrevet: Tor 10 Aug 2006, 15:08    Tittel: Svar med Sitat

Fett!!
Vis Innlegg fra:   
Start Nytt Tema   Svar på Tema    Joachim "Jokke" Nielsen Forum Hovedsiden -> Bandmedlemmer Alle klokkeslett er CET (Europa)
Gå til side 1, 2, 3  Neste
Side 1 av 3

Gå Til:  
Du kan ikke starte nye temaer i dette forumet
Du kan ikke svare på temaer i dette forumet
Du kan ikke endre dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke slette dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke delta i avstemninger i dette forumet